Laadukas palautumisohjelma

Palautuminen ja lepo ovat nykyajan tärkeimpiä taitoja!

Säännöllinen pysähtyminen ja palautuminen ovat yhtä tärkeitä kuin saavuttaminen ja tekeminen. Palautumistarpeesi pohjautuu kokonaiskuormitukselle, eli kaikki kuormittavat tekijät elämässäsi vaikuttavat palautumiseesi, oli se sitten työ, treeni tai äkilliset muutokset

arjessa.  Palautumisohjelman avulla tiedät milloin on aika palauta ja sinulla on selkeät ohjeet, miten palautua!

TAPA 1

JOS ET OLE VARMA, MILLOIN OLISI HYVÄ KÄYTTÄÄ AIKAA PALAUTUMISEEN NIIN SILLOIN TÄMÄ TAPA ON SINULLE HYVÄ:

1. Merkkaa kalenteriin valmiiksi yksi viikko kuukaudessa, jolloin vähennät selkeästi kuormitusta. 

2.  Kuormitus voi koostua treenistä, työstä, työmatkailusta tai perhetilanteesta.  Tärkeintä on, että merkkaat selkeästi kalenteriisi etukäteen, milloin annat aikaa itsellesi ja palautumiselle

TAPA 2

TARKKAILE SEURAAVIA MERKKEJÄ JA MIETI OMAA KOKEMUSTASI ASIASTA ASTEIKOLLA 1-10.

Jos huomaat selkeitä merkkejä siitä, että tilanne näiden osalta on muuttunut, pidä palautumisviikko!

1. Unentarpeesi vähenee tai alat heräilemään aamuyöstä 3-4 aikaan

2. Tunnet poikkeuksellista väsymystä aamulla tai iltapäivällä

3. Koet olevasi ylikierroksilla, etkä saa itseäsi rauhoittumaan

4. Alat tuntemaan vastahakoisuutta liikuntaa kohtaan

5. Tunnet, että et palaudu kunnolla treeneistä ja kehosi tuntuu väsyneeltä useamman kerran viikossa

6. Olet ärtyinen ja pinnasi on jatkuvasti kireällä

7. Sinulla on jatkuvasti flunssan oireita

8. Sinulla on ollut poikkeuksellisen kiireinen ajanjakso työssä

9.Olet ollut pitkällä työmatkalla, joka on vaatinut sinulta paljon

KUN OLET PÄÄTTÄNYT PITÄÄ PALAUTTAVAN VIIKON TOIMI SEURAAVASTI:

VALITSE VÄHINTÄÄN KAKSI VAIHTOEHTOA ALLA MAINITUISTA JA KÄYTÄ NIIHIN JOKAISEEN NOIN TUNTI PALAUTUMISVIIKON AIKANA

Huom!  -Jos seuraat Laadukas elämä –treeniohjelmia, tee silloin kevyen viikon harjoitukset.  Muussa tapauksessa kevennä treenejä selkeästi.  Liikunnan ei ole tarkoitus olla kuormittavaa palautumisviikolla!

Lue tai kirjoita

Laita lempimusiikkisi soimaan ja tanssi, ota muutkin mukaan!

Kasvohoito

Brunssi tai päivällinen ystävien kanssa

Harrasta seksiä

Käy ohjatussa joogassa tai rentoutustunnilla

Puutarhatyöt

Kävele luonnossa

Käy elokuvissa

Venyttele kotona

Meditoi tai opettele meditoimaan (www.headspace.com)

Hieronta

Käy lempikahvilassasi, juo kiireetön kuppi kahvia

Panosta nukkumiseen

Katso lempisarjaasi

Tämä ohjelma ja sen ohjeet ovat Laadukas elämä by Mia omaisuutta ja sen käyttö ja jakaminen muuhun kuin omaan käyttöön, ilman Laadukas elämä by Mia suostumusta on ehdottomasti kielletty.

© Laadukas elämä by Mia

  • Lähetä sähköpostia!
  • Käy tykkäämässä!
  • Seuraa minua!
  • Soita!
  • Podcastit ja videot!

Viesti

Tykkää

Seuraa

Soita

Katso

© 2020 - Laadukas elämä by Mia.